EnglishFrenchGermanPolishRussian

Nowe autobusy na gaz w Warszawie

Już wkrótce w Warszawskim Transporcie Publicznym zadebiutują 18-metrowe autobusy o napędzie gazowym wyprodukowane przez Solarisa. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał umowę z firmą Arriva na obsługę komunikacyjną 54 takimi pojazdami.

 To kolejny kontrakt ZTM zwiększający liczbę niskoemisyjnych autobusów jeżdżących w stolicy. Zarząd Transportu Miejskiego, realizując politykę czystego powietrza, w przetargach, w których biorą udział prywatni operatorzy, premiuje autobusy z alternatywnym napędem. Duże inwestycje w tej sferze realizują także Miejskie Zakłady Autobusowe.

Zawarta 10 kwietnia umowa o wartości 291 mln zł została podpisana na 8 lat i obejmuje świadczenie usług przewozowych 50 autobusami Solaris Urbino 18 CNG oraz zapewnienie czterech takich pojazdów rezerwowych. Rocznie autobusy będą wykonywały łącznie ok. 4 mln wozokilometrów. Po rozpoczęciu realizacji tego kontraktu, Arriva z flotą 142 pojazdów będzie drugim największym prywatnym operatorem autobusowym w Warszawie. Gazowe 18-metrowe autobusy marki Solaris w ramach podpisanej dziś umowy będą wozić pasażerów od września.

W gazowcu Arrivy pasażerowie będą mogli skorzystać z 39 miejsc siedzących. Solaris wyposażył te autobusy w rozbudowany pakiet systemów elektronicznych, obejmujący m.in. informację głosową, stały monitoring wnętrza i otoczenia pojazdu, system zliczania pasażerów i łączność alarmową kierowcy. Pojazdy te posiadają również automaty biletowe i klimatyzację.

Jak zawsze w przypadku przetargów na obsługę komunikacyjną organizowanych przez ZTM, aby podpisać kontrakt, operator musiał spełnić szereg wymogów. Chodziło zarówno o posiadanie odpowiedniego zaplecza technicznego niezbędnego dla utrzymania pojazdów, jak i zapewnienie kierowców o odpowiednich kwalifikacjach. Chodzi tutaj o znajomość języka polskiego przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1), znajomość układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. ZTM wymagał także od operatora, aby jego pracownicy byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę.

Źródło: ZTM Warszawa

 

Ustawienia prywatności
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej szanuje prawo użytkowników do prywatności.
Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane do:
1. utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu),
2. celów statystycznych.
Zebrane dane nie są udostępniane osobom trzecim.