Kolejnych 100 nowych, stacjonarnych biletomatów pojawi się w przyszłym roku na warszawskich ulicach. Zarząd Transportu Miejskiego podpisał umowę z firmą Mera, zakładającą współpracę w ramach tzw. systemu otwartego. Spółka zajmie się produkcją, instalacją i bieżącą obsługą automatów biletowych.
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podpisał umowę z Merą, na mocy której firma z Grodziska Mazowieckiego zostanie operatorem nawet 100 stacjonarnych automatów biletowych BS-10. Spółka wyprodukuje i zainstaluje urządzenia na własny koszt. Umowa będzie obowiązywała do końca 2022 roku.
– Chcemy, aby bilety Warszawskiego Transportu Publicznego były jak najłatwiej dostępne dla naszych pasażerów. Obecnie sieć ich sprzedaży to ponad 4 tys. punktów, m.in. Punkty Obsługi Pasażerów, ponad 700 biletomatów stacjonarnych i ponad 2000 automatów w pojazdach – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Pasażerowie będą mieli możliwość zakupu biletów kartonikowych lub doładowania kart miejskich w automatach BS-10. Model ten, zaprojektowany i produkowany w Merze, umożliwia przeprowadzenie szybkich transakcji kartami zbliżeniowymi, stykowymi oraz telefonami komórkowymi za pomocą systemu płatności BLIK. Automaty obsługują również gotówkę oraz wydają resztę. BS-10 został opracowany również z myślą o osobach z niepełnosprawnościami. Biletomat spełnia europejskie standardy dostępności dla osób z ograniczeniami ruchu oraz wzroku. ZTM sukcesywnie rozbudowuje sieć dystrybucji biletów warszawskiej komunikacji miejskiej, której częścią są popularne wśród pasażerów stacjonarne oraz mobilne automaty biletowe. To coraz ważniejszy kanał dystrybucji, o czym świadczą dane dotyczące sprzedaży – ponad 55 proc. sprzedaży biletów pochodzi z biletomatów (42,7 proc. – stacjonarnych, 12,6 proc. – mobilnych).
Nawiązanie współpracy z ZTM jest możliwe dla każdego podmiotu zainteresowanego uczestnictwem w tzw. systemie otwartym. Musi on zaakceptować treść umowy oraz spełnić wymagania w zakresie funkcjonalności stacjonarnych automatów biletowych. Biletomaty mają umożliwiać sprzedaż ciągłą przez 24 godziny na dobę we wszystkie dni tygodnia, a także zapis na karcie zbliżeniowej biletów zakupionych przez internet. Urządzenia te muszą najpierw uzyskać pozytywną opinię ZTM, będącą efektem testów funkcjonalno-technicznych. Współpraca w systemie otwartym zakłada dostawę i montaż na koszt firmy co najmniej 30 biletomatów, uruchomienie sprzedaży w okresie maksymalnie do roku od zawarcia kontraktu, a także m.in. prowadzenie bieżącej eksploatacji i serwisu tych automatów.
Dodatkowych informacji udziela:
Tomasz Kunert
Rzecznik prasowy
tel.: +48 22 45-94-228
tel. kom.: 510 206 168
e-mail: t.kunert@ztm.waw.pl