[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Przetarg na 130 „elektryków” dla Warszawy
[/vc_column_text][vc_single_image image=”28639″ img_size=”large” add_caption=”yes”][vc_column_text]19 października br. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie ogłosiły przetarg nieograniczony na zakup 130 autobusów elektrycznych. Oferty można składać do 5 grudnia. Jest to największy w historii tej spółki przetarg na dostawę taboru elektrycznego. Zakup autobusów będzie połączony z przywróceniem dla nich nieczynnej od pięciu lat zajezdni na Woli. Pomieści ona dwupiętrową halę, a na jej dachu zaplanowano trawę i panele przetwarzające energię słoneczną.
To jeden z największych europejskich przetargów na dostawę elektrobusów i jeden z największych projektów dotyczących wdrażania elektromobilności. W celu zakupu „elektryków” przewoźnik skorzysta z funduszy UE. W styczniu tego roku Komisja Europejska zatwierdziła 180 mln zł dotacji dla MZA. Koszt całej inwestycji wyceniono na 417,5 mln zł. Zamówienie obejmuje dostawę aż 130 autobusów – wyłącznie przegubowców o bardzo dużej pojemności. Pierwsze wozy mogą pojawić się w stolicy jeszcze w 2019 roku, a dostawy zakończą się na przełomie 2020/21 r.
Każdy z pojazdów zostanie wyposażony w automat biletowy, monitoring, elektroniczną informację pasażerską, oraz liczne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, niewidomych i niedowidzących.
Po zakończeniu dostaw z Traktu Królewskiego znikną ostatnie autobusy zasilane olejem napędowym. Będzie czyściej i ciszej.
To już czwarty przetarg na dostawę autobusów elektrycznych dla MZA. Pierwszy z nich rozstrzygnięto w 2014 r. (wygrał Solaris), kolejny – w roku 2016 (wygrało konsorcjum Ursus Bus oraz AMZ-Kutno) a następny w 2017 r. (wygrał Solaris). Łącznie do tej pory MZA zakupiły 30 „elektryków, ale wyłącznie krótkich 12-metrowych. Stacjonują one w zajezdni przy ul. Woronicza i kursują na mniej uczęszczanych trasach.
Źródło: MZA Warszawa[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]