Otwarcie nowych stacji metra warszawskiego: Ulrychów i Bemowo

Bemowo_otwarcie2

30 czerwca druga linia metra wydłużyła się o dwie nowe stacje. Tym samym zakończyła się budowa II etapu odcinka zachodniego II linii metra w Warszawie.

Stacja Ulrychów ma długość 160 metrów i kubaturę 60 272 metrów sześciennych. Wymiary przystanku Bemowo to odpowiednio 459 metrów i 224 586 metrów sześciennych. Nowy odcinek składa się dodatkowo z wentylatorni szlakowej, a za stacją Bemowo powstały tory odstawcze, którymi po kolejnym etapie prac pociągi będą jeździły w kierunku Karolina.

Przystanek Ulrychów wyróżnia się ścianami zatorowymi, wykonanymi m.in. z patynowanej miedzi, które z czasem – wskutek naturalnego utleniania – będą zmieniać kolor. Z kolei na stacji Bemowo ­– zbudowanym tuż obok dzielnicowego ratusza – ściany zostały wykonane ze stali kortenowskiej, znanej już pasażerom warszawskiego metra ze stacji Pl. Wilsona na linii M1. One również z upływem czasu będą „dojrzewać” i nabierać docelowej rdzawej barwy. Stropy na obu stacjach pokryły miedziane kasetony akustyczne. Na poziomie terenu wykonano pawilony wyjść obudowane szkłem. Z kolei szyby windowe obudowane zostały czerwoną cegłą. W rejonie nowo wybudowanych stacji metra posadzono ponad 300 drzew – brzozy, platany klonolistne, lipy holenderskie, graby pospolite i dęby czerwone oraz ponad 20 tys. krzewów i 1,6 tys. bylin na rabatach. 

Wykonawcą najnowszego – składającego się z dwóch stacji – odcinka drugiej linii metra jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Łączna wartość tej inwestycji to ponad 959 mln zł, z czego blisko 70% zostało sfinansowane w ramach projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etap III” , który jest współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł uzyskano dofinansowanie unijne w wysokości 1 952 151 513,23 zł.

źródło tekstu i fot.: MW

Ustawienia prywatności
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej szanuje prawo użytkowników do prywatności.
Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane do:
1. utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu),
2. celów statystycznych.
Zebrane dane nie są udostępniane osobom trzecim.