Scroll Top

MZA wykorzystują tzw. opcję, zwiększając ubiegłoroczne zamówienie na autobusy CNG łącznie do 100 pojazdów

W sierpniu 2020 roku MZA Warszawa podpisały umowę na dostarczenie 70 autobusów napędzanych gazem ziemnym, z czego 40 to modele Solaris Urbino 12 CNG, 30 zaś to przegubowe Solaris Urbino 18 CNG. Aktualnie, zgodnie z umową, trwają odbiory pierwszych pojazdów. Równolegle przewoźnik rozszerzył swoje ubiegłoroczne zamówienie o kolejne 30 autobusów przegubowych, napędzanych gazem ziemnym. Nowo zamówiona partia gazowców zostanie dostarczona na początku 2022 roku.

18-metrowe autobusy mogą jednocześnie przewozić aż 135 osób. Pojazdy charakteryzują się wysokim standardem wyposażenia. Spośród elementów wpływających na komfort podróżowania pasażerów przewoźnik wybrał między innymi pełnopojazdową klimatyzację, złącza USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych, rozbudowany system informacji pasażerskiej oraz monitoring, obejmujący zarówno przestrzeń pasażerską, jak i miejsce pracy kierowcy, a także obraz przed pojazdem.

Dodatkowym elementem, który ma na celu podniesienie bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej, jest tzw. alcolock, czyli blokada antyalkoholowa dla kierowców. Urządzenie to wymusza test kierowcy na obecność alkoholu w wydychanym powietrzu. W przypadku pozytywnego wyniku, system uniemożliwia uruchomienie silnika pojazdu.

W autobusach Solaris Urbino 18 CNG dla MZA Warszawa zamontowane zostaną standardowe dla tego przewoźnika tzw. zamknięte kabiny kierowców z oddzielnym wejściem. Zabudowana przestrzeń kierowcy zapewnia większy komfort pracy. Dodatkowo, doskonale sprawdza się w czasie pandemii i ogranicza kontakt prowadzącego z pasażerami, tym samym minimalizując ryzyko infekcji.

MZA Warszawa to największy, a przy tym jeden z pierwszych klientów obsługiwany przez producenta. Miejski przewoźnik zakupił już łącznie ponad 1300 pojazdów marki Solaris różnych generacji, w tym aż 150 supernowoczesnych elektrobusów oraz 100 ekologicznych autobusów napędzanych sprężonym gazem ziemnym. Zgodnie z planami przewoźnika, w 2027 roku aż połowa spośród 1,5 tysiąca warszawskich autobusów ma być nisko- i zeroemisyjna.

źródło: Solaris Bus & Coach

obrazek wyróżniający: fot. MZA

Ustawienia prywatności
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej szanuje prawo użytkowników do prywatności.
Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane do:
1. utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu),
2. celów statystycznych.
Zebrane dane nie są udostępniane osobom trzecim.