Scroll Top

Metro Warszawskie: 392,5 mln na transport przyjazny środowisku

Warszawskie metro uzyskało 392,5 mln złotych wsparcia od Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju oraz ING na zakup nawet 45 nowoczesnych pociągów metra. To pierwszy w Polsce tego typu projekt w ramach programu Zielonych Miast EBOR.

Jego zadaniem jest działanie na rzecz ochrony środowiska, poprawy jakości życia oraz wspieranie zrównoważonego transportu publicznego.

Nowa dostawa pociągów uzupełni tabor na II linii oraz pozwoli częściowo zastąpić najstarszy tabor na I linii. Produkcja pierwszych pociągów z zamówionej dostawy jest już w toku. 

Europejski Bank Odbudowy i Rozwoju (EBOR) oraz ING udziela pożyczki w wysokości 392,5 mln pln (równowartość 87,2 mln euro) na nową flotę metra w ramach szerszego pakietu finansowania ING Banku Śląskiego, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Unii Europejskiej (UE).

– Warszawa jest pierwszym miastem w Polsce, które przystąpiło do Zielonych Miast EBOR, flagowego programu zrównoważonego rozwoju miejskiego Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju. Dzięki tej transakcji z zadowoleniem przyjmujemy zobowiązanie Warszawy do inwestowania w nowoczesną infrastrukturę transportu publicznego przy jednoczesnym opracowaniu kompleksowego planu poprawy ogólnego środowiska miejskiego. J – mówi Grzegorz Zieliński, dyrektor regionalny EBOR, dyrektor na Europę Środkową i kraje bałtyckie.

Projekt ten jest zgodny ze strategią EBOR dla Polski, która koncentruje się na przeciwdziałaniu zmianie klimatu i promowaniu zrównoważonego rozwoju.

Miasta odpowiadają za trzy czwarte emisji gazów cieplarnianych i stanowią doskonałą okazję do przeciwdziałania zmianom klimatycznym. Warszawa została członkiem programu Zielonych Miast EBOR w czerwcu. 

Program Zielonych Miast EBOR o wartości 1,5 miliarda euro szybko się rozrósł od czasu jego utworzenia w 2016 r. Pomaga każdemu miastu członkowskiemu dostosować rozwiązania do jego potrzeb środowiskowych dzięki unikalnej kombinacji środków, z których wszystkie mają na celu przybliżenie miast do niższej emisji dwutlenku węgla i bardziej przyjaznej do życia przyszłości. Przystępując do programu, miasta podejmują projekt inicjujący przy wsparciu finansowym EBOR i opracowują własny Plan Działania Zielonego Miasta, określający dalsze działania.

źródło: MW

Ustawienia prywatności
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej szanuje prawo użytkowników do prywatności.
Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane do:
1. utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu),
2. celów statystycznych.
Zebrane dane nie są udostępniane osobom trzecim.