Gdańsk otworzył oferty na zaprojektowanie i budowę nowej zajezdni tramwajowej Ujeścisko. Ma ona obsługiwać ponad 30 45-metrowych tramwajów, które chcą zakupić Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Z 12 ofert 6 zmieściło się w budżecie miasta wynoszącym ok. 361 mln zł brutto. Najtańszą złożyło konsorcjum Budimex i KZN Rail – 320,757 mln zł brutto. Nieco droższą konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot – 326,596 mln zł brutto, a następną w kolejności Strabag -337,131 mln zł brutto. Miasto planuje sfinansować budowę zajezdni z pożyczki unijnej z KPO z instrumentu Zielona Transformacja Miast.
Nowa zajezdnia, stanowiąca uzupełnienie obecnych obiektów, ma przede wszystkim obsługiwać tramwaje kursujące z Górnego Tarasu. To kompromis pomiędzy aktualnymi potrzebami a możliwościami finansowymi miasta i spółek. W zajezdni znajdą się hale przeglądowe, myjnia oraz lakiernia.
Projekt nowej zajezdni ma powstać w ciągu niespełna 21 miesięcy od podpisania umowy na projektowanie i wykonanie prac budowlanych, natomiast sama budowa ma zakończyć się po 4 latach i 4 miesiącach od zawarcia umowy, co zgodnie z szacunkami miasta będzie miało miejsce na początku 2030 roku.
Tuż obok bazy tramwajowej powstanie również nowa zajezdnia autobusowa. Proces inwestycyjny związany z jej budową właśnie się rozpoczął. W trybie dialogu konkurencyjnego wyłoniony ma zostać wykonawca kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy zajezdni.
wiz. GAiT