Scroll Top

12 ofert na nową zajezdnię tramwajową w Gdańsku

20250429215327Zajezdniatramwajowoautobusowaujescisko.jpg_678-443

Gdańsk otworzył oferty na zaprojektowanie i budowę nowej zajezdni tramwajowej Ujeścisko. Ma ona obsługiwać ponad 30 45-metrowych tramwajów, które chcą zakupić Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Z 12 ofert 6 zmieściło się w budżecie miasta wynoszącym ok. 361 mln zł brutto. Najtańszą złożyło konsorcjum Budimex i KZN Rail – 320,757 mln zł brutto. Nieco droższą konsorcjum NDI S.A. i NDI Sopot – 326,596 mln zł brutto, a następną w kolejności Strabag -337,131 mln zł brutto. Miasto planuje sfinansować budowę zajezdni z pożyczki unijnej z KPO z instrumentu Zielona Transformacja Miast.

Nowa zajezdnia, stanowiąca uzupełnienie obecnych obiektów, ma przede wszystkim obsługiwać tramwaje kursujące z Górnego Tarasu. To kompromis pomiędzy aktualnymi potrzebami a możliwościami finansowymi miasta i spółek. W zajezdni znajdą się hale przeglądowe, myjnia oraz lakiernia.

Projekt nowej zajezdni ma powstać w ciągu niespełna 21 miesięcy od podpisania umowy na projektowanie i wykonanie prac budowlanych, natomiast sama budowa ma zakończyć się po 4 latach i 4 miesiącach od zawarcia umowy, co zgodnie z szacunkami miasta będzie miało miejsce na początku 2030 roku.

Tuż obok bazy tramwajowej powstanie również nowa zajezdnia autobusowa. Proces inwestycyjny związany z jej budową właśnie się rozpoczął. W trybie dialogu konkurencyjnego wyłoniony ma zostać wykonawca kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej budowy zajezdni.

wiz. GAiT

Ustawienia prywatności
Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej szanuje prawo użytkowników do prywatności.
Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane do:
1. utrzymania sesji Użytkownika (po zalogowaniu),
2. celów statystycznych.
Zebrane dane nie są udostępniane osobom trzecim.